• 2022. 05. 18. szerda
    Erik
  • 2 ℃
    6 ℃
  • Akciós autók Önnek!

E-mail marketing - Egy hatékony marketing eszköz

Az e-mail marketing az egyik legrégebbi és legszélesebb körben használt marketing eszköz a legtöbb magyar vállalkozás számára. Ha szeretnéd online is sikerre vinni a vállalkozásod, akkor azt hiszem te sem hagyhatsz ki egy ennyire költséghatékony és könnyen implementálható eszközt.

- TechPress

Az e-mail marketing az egyik legrégebbi és legszélesebb körben használt marketing eszköz a legtöbb magyar vállalkozás számára. Ha szeretnéd online is sikerre vinni a vállalkozásod, akkor azt hiszem te sem hagyhatsz ki egy ennyire költséghatékony és könnyen implementálható eszközt. Ebben a bejegyzésben röviden bemutatom hogyan csináld.

Mi az az e-mail marketing?

E-mail marketinget használva, azon emberekkel kommunikálsz e-mailek segítségével, akik feliratkoztak a listádra, így az adatbázisodban megtalálható az elérhetőségük. Szóval, ha a weboldaladon feliratkozik egy látogató, akkor egészen a leiratkozásáig üzeneteket küldhetsz neki.

Nem is gondolnád mennyi lehetőség rejlik ebben a rendszerben. Az egyszerű hírlevelek kiküldése a legkézenfekvőbb felhasználási mód, de ennél jóval többet is ki lehet hozni belőle.

Küldhetsz emlékeztető üzenetet azoknak, akik valamilyen terméket a kosarukba raktak a webshopodon, de nem vásárolták azt meg. Küldhetsz különböző ajánlatokat, vagy kuponokat egy-egy jeles alkalmon, például születésnapon, vagy épp fekete pénteken. De automata e-mail folyamokat is küldhetsz az új feliratkozóidnak.

Ebből a néhány példából is látható, hogy számtalan lehetőség rejlik az e-mail-es marketingben. Nézzük hogyan kezdhetsz bele!

Hogyan kezdj bele az e-mail marketingbe?

Kezdésként szükséged lesz egy e-mail marketing szoftverre. Ezek a szoftverek kezelik a feliratkozói adatbázisodat, kommunikálnak a weblapoddal és ezek felületén készítheted el kampányaidat. Én kezdőknek a MailerLite szoftvert szoktam javasolni, de jó választás az ActiveCampaign nevű szoftver is. Funkcionalitásban hasonló a legtöbb ilyen eszköz, leginkább a kezelőfelület és a szoftverekre fordítható büdzsé határozza meg a választást.

Ha megvan a szimpatikus eszköz és sikerült az alapbeállításokon is túlesni, akkor következő lépésként listát kell építenünk, azaz el kell kezdenünk begyűjteni az e-mail címeket.

Ezt legegyszerűbben úgy tudod megtenni, ha lehetőséget biztosítasz a feliratkozásra a weboldaladon. Az előbb említett szoftverek segítségével nagyon könnyen készíthetsz űrlapokat, melyekkel megszerezheted a látogatók elérhetőségeit. De weblapod fejlesztése közben a fejlesztők is beágyazhatják azokat.

Sokszor nem elegendő egy egyszerű űrlap és erősebb motivációra van szükség a meggyőzéshez. Épp ezért javaslom, hogy ajánlj fel valamit a feliratkozásért cserébe, például egy letölthető esettanulmányt, vagy valamilyen kedvezményt.

Ezt követően érdemes szegmentálni a listádat, azaz különböző változók mentén különálló csoportokra bontani azt. Ilyen például azok csoportja akik már vásároltak és azok akik még nem. Így később személyre szabottabb leveleket küldhetsz.

  

Ha megvannak az előkészületek, akkor itt az ideje, hogy elkészítsd az első leveled. Az első időszakban érdemes tesztelni, hogy milyen tartalmakra reagálnak a legjobban az adatbázis tagjai. Majd lépésenként finomítani a kommunkációdat.

Figyeld a legfontosabb mérőszámokat, ezek a megnyitási ráta, kattintási ráta, a konverziók száma, valamint a leiratkozások száma. Ez a négy mérőszám egyszerűen értelmezhetővé teszi az e-mailek teljesítményét.

Ha már van néhány bejáratott formulád, akkor itt az ideje automatizálni. Ez azt jelenti, hogy olyan leveleket készítesz, melyek bizonyos feltételek teljesülése esetén automatikusan kiküldésre kerülnek. Ilyen a korábban említett kosárelhagyó email, de ilyen lehet a vásárlást követően értékelést kérő üzenet, vagy egy névnapi kupont tartalmazó e-mail.

Dióhéjban ennyi lenne az e-mail marketing lényege. Ezzel az eszközzel olyan adatbázist építhetsz, amelyet mindig elérhetsz és nem befolyásolja semmilyen külső tényező. A leghatékonyabb marketing eszközök egyike.


Szponzorált cikk



Ez is érdekelheti